Faq


Faq



Di bawah adalah beberapa persoalan yang sering ditanya oleh setiap agen dan juga pelawat yang berminat untuk menyertai perniagaan topup Reloadmurah  ini. Anda di kehendaki membaca persoalan-persoalan yang sering ditanya di bahagian ini kerana kemungkinan soalan yang anda ingin tanya sudah ada jawapan di sini.
1. Bagaimanakah cara untuk saya mendaftar sebagai agen topup easyreload?
Pergi ke Bahagian Pendaftaran untuk mendaftar sebagai agen topup .
2. Bagaimana cara pengiraan profit dilakukan dan bagaimana agen akan mendapat profit tersebut?
Contoh anda mempunyai modal rm10.00. Anda menjual topup celcom rm10,syarikat akan potong Rm9.70 daripada modal anda. Baki dalam modal rm0.30 adalah keuntungan anda.
4. Bagaimanakah cara untuk saya menukar no HP yang saya telah daftarkan dengan No HP yang baru?
Jika anda ingin menukarkan no HP yang anda telah daftarkan sebagai ahli , anda akan dikenakan CAS RM10 bagi setiap penukaran no HP.  Sila buat pembayaran RM10 ke akaun pendaftaran untuk menukar no HP anda . Selepas bayaran di buat, sila hantarkan sms seperti berikut:
NAMA/NO HP BARU/negeri/BANK/JUMLAH/TARIKH/MASA.1234
Hantar ke 012-8017783
Sila Buat Pembayaran seperti maklumat di bahagian pendaftaran sebanyak RM10 dan hantarkan format sms di atas.
5. Saya telah menyertai topup   ini. Tetapi saya terlupa No ID saya. Bagaimanakah cara saya boleh mendapatkan semula no ID saya?
Dapatkan semula no ID anda dengan menaip ” BAKI ” dan hantar ke no server.
6. Kenapa saya tambah modal tetapi tidak mendapat sebarang maklum balas dan tidak mendapat modal tersebut.
Sila ikut format tambah modal dengan betul seperti di bahagian tambah modal. Jika betul sila hubungi No Hotline kami iaitu 014 – 8307732 @ 0145001261)
7. Kenapa apabila saya menjual topup easyreload, saya sudah mendapat SMS mengatakan transaksi sudah berjaya tetapi pelanggan tidak mendapat topup tersebut?
Jika anda mengalami masalah sedemikian, anda perlu berhubung dengan Hotline kami iaitu 014 – 8307732 @ 0145001261)

8. Adakah saya perlu menggunakan No. HP yang didaftarkan sahaja untuk melakukan jualan dan tambah modal?
Ya. Anda perlu menggunakan no yang anda daftarkan sebagai agen topup easyreload sahaja untuk menjual topup easyreload dan menambah modal.

9. Adakah saya boleh menguruskan modal downline saya?
Ya. Anda boleh menguruskan modal downline anda.

10. Apakah perbezaan setiap pakej ?
Sila lihat bahagian Pakej Pendaftaran.

11. Adakah saya akan dibekalkan dengan website apabila mendaftar sebagai agen untuk tujuan promosi?
Tidak

12. Adakah saya perlu membayar kepada mana-mana pihak untuk mendaftarkan Agen ?
Tidak. Anda boleh simpan hasil yuran pendaftarandownline anda. Syarikat akan caj rm5 setiap pendaftaran agen baru daripada modal anda.

13. Bagaimanakah cara untuk saya mendaftarkan downline dan apakah format yang digunakan?
Sila lihat bahagian Format Sms  bagi mendaftarkan downline.

14. Adakah agen yang berdaftar boleh menentukan yuran pendaftaran downline?
Ya. Anda boleh menentukan yuran downline anda sendiri.

15. Adakah saya perlu mendaftarkan no HP yang berbeza untuk menjual produk yang berbeza?
Tidak perlu. Ini kerana, dengan satu pendaftaran no HP sahaja sudah membolehkan anda menjual semua produk yang ditawarkan kepada anda (produk yang ditawarkan melalui laman web ini).

16. Kenapa pelanggan saya tidak mendapat reload digi sedangkan transaksi mengatakan ianya sudah berjaya?
Jika anda menggunakan topup pin (DP), anda perlu memberikan sendiri no pin tersebut kepada pelanggan kerana ianya bukan easyreload tetapi pin. Cara untuk reload digi, sila ikuti langkah di bawah:
Langkah 1Masukkan *123*<14-digit reload PIN>#
For example: *123*12345678901234#
Note: Sila dapatkan 14 atau 16 digit no pin daripada SMS transaksi yang berjaya.
Langkah 2Tekan [CALL]
Langkah 3:You’ll receive a SMS message confirming your reload